Alice Nastase Buciuta: Zâmbitoarea Americă

(articol scris de Alice Nastase Buciuta şi publicat în CoffeeChat)

Am venit la New York pregatita sa intalnesc o lume plina de mancai grasi, care hapaie doar hamburgeri si cheesecake, si convinsa ca in imbulzeala nepoliticoasa a zecilor de rase amestecate ma voi simti stanjenita.

Nu stiu daca tine de faptul ca locuim, pentru cateva zile, in miez de Manhattan, unde e posibil sa fie o lume care nu seamana cu cea raspandita prin felii de lume mai putin elegante. Dar in fiecare zi sunt coplesita de admiratie pentru ceea ce vad in jur.

In splendidul Central Park, de indata ce se lumineaza de ziua, sute de alergatori si de ciclisti invadeaza aleile . N-am vazut niciodata atat de multi oameni, cu varste intre 16 si 70 de ani, care sa fuga dintr-o parte in alta avand pe chip intiparita bucuria lucrului facut de bunavoie.

Sunt, iarasi, mereu uimita de cat de politicosi sunt oamenii pe strada, la hotel sau in magazine. Nici la nunta surorii mele n-am avut parte de atata duium de zambete cate imi sunt date in fiecare zi, intr-o simpla plimbare pe doar un kilometru de strada. Iar daca cineva m-a atins din greseala trecand pe langa mine, de fiecare data si-a cerut mii de scuze.

Sunt si absolut siderata de cat de sanatos mananca toti cei pe care ii vad asezandu-se la o masuta, in cafenea, sau pe o banca, in parc, in pauza de masa. N-am vazut niciodata in viata mea atatea farfurii imbuibate cu verzituri, iar la Starbucks, unde ma gandeam sa achizitionez vreo cinci gogosi umplute, un vanzator mulatru si superb mi-a zambit cu dinti ca perlele si m-a imbiat sa imi iau un sandvici cu paine organica sau o salata cu ton – care nu ingrasa deloc si sunt foarte sanatoase, mi-a zis el, zambindu-mi din nou. Si tot acolo, bineinteles ca de rusinea celor din jur, mi-am turnat in cafea lapte degresat, fiindca m-am temut sa nu starnesc oprobii in randul celorlalti cumparatori.

Probabil ca nu stiam mai nimic despre America. E posibil si sa cantaresc o lume intreaga dupa doar cateva hectare de oras elegant si emancipat. Insa cat am stat aici mi-am regandit obiceiurile, si dieta, si felul de a privi in jurul meu la oamenii necunoscuti. Am o singura grija, legata de faptul ca atunci cand stai toata ziua cu gura intinsa pana la urechi faci mai multe riduri, iar eu vreau sa ma pastrez cat mai mult timp tanara si neteda. Dar am auzit ca acidul hialuronic face minuni, asa ca ma reped sa ma bucur de ceea ce-mi e dat sa traiesc. Si zambesc. Zambesc in nestire.

Despre ampersand

Dat fiind profilul acestui site, tot ce pot spune despre mine e că am fost, sunt şi voi rămâne un pro-american.
Acest articol a fost publicat în Impresii de călătorie, Locuri, New York și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

